Kilka rzeczy może spowodować zmianę spłaty kredytu hipotecznego. Sprawdź wyciąg z kredytu hipotecznego lub skontaktuj się z serwisantem i poproś o wyjaśnienie.
- Masz kredyt hipoteczny z regulowaną stopą procentową (ARM) i zmieniono stopę procentową.Sprawdź rodzaj posiadanego kredytu hipotecznego. Niektórzy właściciele domów uważają, że mają kredyt hipoteczny o stałym oprocentowaniu, podczas gdy ich pożyczka faktycznie obejmuje zmienną stopę procentową lub inną cechę, która może spowodować zmianę ich stopy procentowej i płatności.
Masz rachunek powierniczy, aby opłacać podatki od nieruchomości lub składki na ubezpieczenie domu, a Twoje podatki od nieruchomości lub składki na ubezpieczenie domu wzrosły.Sprawdź miesięczny wyciąg z kredytu hipotecznego. Jeśli miesięczna rata kredytu hipotecznego obejmuje kwotę, którą musisz wpłacić na rachunek powierniczy, płatność również wzrośnie, jeśli wzrosną podatki lub składki. Dowiedz się więcej o płatnościach Escrow.
Spadek oprocentowania lub płatności Escrow.Może to być również spowodowane tym, że przestałeś płacić za prywatne ubezpieczenie kredytu hipotecznego. Jeśli masz prywatne ubezpieczenie kredytu hipotecznego, Twoje płatności mogą ulec zmianie, gdy będziesz w stanie anulować ubezpieczenie.
Zostałeś obciążony nowymi opłatami.Twój serwisant mógł naliczyć Ci opłaty, które zwiększyły Twoją miesięczną płatność. Sprawdź miesięczny wyciąg z kredytu hipotecznego lub wszelką korespondencję, którą niedawno otrzymałeś od pożyczkodawcy lub osoby obsługującej.Możliwe również, że osoba obsługująca kredyt hipoteczny po prostu popełniła błąd.Jeśli uważasz, że twój serwisant popełnił błąd, najpierw zadzwoń do niego, aby to sprawdzić. Podczas rozmowy telefonicznej wyjaśnij sytuację serwisantowi. Poproś o poprawione oświadczenie. Poproś także o numer referencyjny i nazwisko osoby, z którą rozmawiasz, i zrób szczegółowe notatki o tym, o czym rozmawiałeś, oraz o dacie rozmowy, abyś mógł śledzić swoje dane. Jeśli twój serwisant nie rozwiąże problemu przez telefon, wyślij powiadomienie o błędzie do swojego serwisu, wyjaśniając, dlaczego uważasz, że popełnił błąd przy obliczaniu spłaty pożyczki. Upewnij się, że wysłałeś powiadomienie na adres używany przez serwisanta w przypadku błędów i wniosków o informacje. Adres ten powinien znajdować się na wyciągu lub na stronie internetowej usługodawcy – może być inny niż adres, na który przesyłasz płatności.
Jeśli nadal nie rozumiesz, dlaczego zmieniła się Twoja płatność, zadzwoń do osoby zajmującej się obsługą kredytu hipotecznego i możesz również wysłać prośbę o informacje.
Wskazówka:skorzystaj z tej listy kontrolnej
aby zobaczyć, jakie kroki możesz podjąć, aby upewnić się, że Twój kredyt hipoteczny jest na dobrej drodze.Jeśli masz problem z kredytem hipotecznym, możesz złożyć skargę do CFPB online lub dzwoniąc pod numer (855) 411-CFPB (2372).