Goldman Sachs pracuje ponad usługą, która ma okazać się jak "Netflix danych" dla inwestorów

Dom - Firmy - Goldman Sachs pracuje ponad usługą, która ma okazać się jak "Netflix danych" dla inwestorów

03.08.2019-23 widoki -Firmy

Goldman Sachs - Netflix na rzecz danych - nowa usługa

Od kilku czasów już Goldman Sachs naprawdę kieruje swoimi działaniami, żeby zostać "Google'em Wall Street". Bank stawia tym danym na nowe technologie - i jak się okazuje, za pomocą Goldmanowi inwestorzy być być może będą płacić niedługo zbytnio dane tak, jak zbyt Netfliksa czy Spotify - w modelu subskrypcyjnym.

Do tej pory wiedzieliśmy tylko, że Goldman buduje "Jezioro Danych" - wraz z angielskiego "Data Lake" - które zbiera informacje wraz z transakcji, e-maili, rynków, testowań inwestycyjnych, rozmów telefonicznych i sms-ów. Bank wszystkie te dane wrzuca do poszczególnego miejsca i stosuje względem nich uczenie maszynowe (machine learning). Cała platforma, obsługująca tę machinę analityki danych, nazywa się Marquee. W skrócie: Goldman Sachs posiada zamiar kumulować i sprawdzać dane, a następnie dać je klientom do rąk, natomiast poprzez to stać się "Google'em Wall Street".

Marquee, czyli inwestorzy zapłacą za dane jak zbyt Netfliksa

Teraz ogłoszenie o pracę, zamieszczone przez Goldman Kayaba na LinkedIn, rzuciło trochę światła na to, jak w modelu biznesowym bank chce wykorzystać swoje "jezioro danych". Firma poszukuje bowiem osób do sprzedaży, które miałyby oferować odbiorcom: kupno danych, analiz oraz modeli ryzyka opartych po... modelu subskrypcyjnym.

Nowy sprzedawca miałby szczególnie "projektować i egzekwować dystrybucję analiz, alertów, prawnie zastrzeżonych informacji oraz modeli ryzyka/cenowych, po bezpośrednim, globalnym modelu: kasa za usługę/subskrypcję".

Pracownik będzie mógł zatrudniać następne osoby i "rozwijać globalnie dystrybucję, jeśli model okaże się sprawdzony co do wzrostu przychodów i liczby subskrypcji". Osoba ta ma kooperować również z szefem oddziału "danych jako usług" nad nowymi produktami, kanałami zbytu i relacjami z klientami.

Prawdopodobnie cała usługa byłaby oparta właśnie w platformie Marquee. "Jesteśmy skupieni na uczynieniu spośród Marquee światowej klasy cyfrowego sklepu ze wszystkimi wytworami związanymi z rynkami finansowymi i zarządzaniem ryzykiem gwoli naszych klientów" - oświadczył rzecznik Goldman Sachs po przesłanym Business Insiderowi oświadczeniu. "Strategia monetyzacji to drugorzędna sprawa. Ewoluuje ona wraz z upływem czasu" - podkreślił.

Tym samym Goldman może budować nowe zalążek przychodów, w modelu dającym - przy odpowiedniej liczbie subskrybentów - płynność finansową i pewne stałe wpływy. To najlepiej pokazuje, jak zmieniają się całe wzory biznesowe działalności banków u dołu wpływem technologii, a Goldman Sachs - wraz wraz z JP Morgan - niewątpliwie są w forpoczcie tej transformacji wśród instytucji z Wall Street.

Ten artykuł oryginalnie pojawił się w BI Prime.

Związane z