Facebook uruchamia narzędzie do batalii z fake newsami we Francji. Przed wyborami prezydenckimi

Dom - Media - Facebook uruchamia narzędzie do batalii z fake newsami we Francji. Przed wyborami prezydenckimi

28.07.2019-97 widoki -Media

Facebook uruchamia narzędzie walki z fake news we Francji  Media

Serwis społecznościowy Facebook uruchomił w poniedziałek we Francji narzędzie, którego celem wydaje się walka z fałszywymi danymi przed zaplanowanymi na kwiecień i maj wyborami prezydenckimi w tym kraju.

Firma poinformowała, że będzie współpracować z kilkoma głównymi francuskimi podmiotami medialnymi, m. in. agencją AFP, BFM TV, tygodnikiem "L'Express" a także dziennikiem "Le Monde", aby zagwarantować, że zmanipulowane wiadomości nie będą publikowane w tym serwisie społecznościowym.

Wojna spośród postprawdą, walka o ekran blokady i ekspansja botów. Przyszłość informacji telewizyjnej

Narzędzia Facebooka i Google'a

Narzędzie pozostanie uruchomione we Francji według przetestowaniu go w Niemczech i USA. Użytkownicy od momentu teraz mają możliwość zgłoszenia informacji, co do prawdziwości której mają wątpliwość. Zostanie kobieta następnie przeanalizowana przez współpracowników medialnych Facebooka. Jeśli co najmniej dwóch spośród wymienionych uzna, że informacja jest wątpliwa, zostanie ona oznaczona piktogramem jako problematyczna. By uzyskać więcej szczegółów, użytkownicy będą musieli odwiedzić stronę partnerów medialnych. Gdy użytkownik będzie chciał udostępnić tego rodzaju informację, na jego monitorze pojawi się ostrzeżenie, że została ona oceniona jak mało wiarygodna.

W inicjatywę włączył się także serwis internetowy Google, który to poinformował, że jest frakcją projektu. Pilotowane przez Yahoo osobne narzędzie CrossCheck wówczas współpracująca z kilkunastoma redakcjami platforma, na której odwiedzający będą mogli poprosić na temat sprawdzenie prawdziwości artykułu, zdjęcia, filmu wideo czy komentarza. Wszystkie pytania będą zbierane na jednej stronie www. Ta platforma, również wspierana przez Facebooka, zostanie uruchomiona 27 lutego.

Agencja Reutera zaznacza, że Nasza klasa był krytykowany za niewystarczające wysiłki dla uniknięcia publikacji na swoich stronach niezgodnych z prawdą informacji w trakcie zeszłorocznej rywalizacji prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych.

Firma poinformowała również, że użytkownicy w AMERYCE w przyszłości będą potrafili łatwiej oznaczać nieprawdziwe przedmioty jako oszustwo oraz hdy w celu sprawdzania autentyczności tekstów będzie współpracować m. in. z agencją Associated Press, stacją telewizyjną ABC News czy serwisem dyskusyjnym ustalającym prawdziwość informacji Snopes.

Fake news, czyli zmanipulowane informacje, które rozprzestrzeniają się głównie w globalnej sieci i za pomocą mediów społecznościowych, to obecnie gorący sprawa. Tym bardziej, że w ostatnim czasie pojawiły się liczne doniesienia o wpływie fałszywych wiadomości, rozpowszechnianych poprzez rosyjskich hakerów, na efekt wyborów prezydenckich w AMERYCE i rezultat brytyjskiego referendum w sprawie Brexitu. Eksperci mówią już nawet na temat cybernetycznym zagrożeniu dla demokracji.

Zobacz: "To wyłącznie kolejna wymówka". Trump nie zaakceptować wierzy w rosyjską ingerencję w wybory (Film wraz z 12. 12. 2016)

Związane z