Dyrektor marketingu Borussii Dortmund zdradza wzór na sukces. "Nie chcemy być odbiciem innych zespołów"

Dom - Media - Dyrektor marketingu Borussii Dortmund zdradza wzór na sukces. "Nie chcemy być odbiciem innych zespołów"

28.06.2019-826 widoki -Media

Borussia Dortmund - marketing zbioru i przepis na zwycięstwo klubu

Świat wirtualny pomaga nam konsumować osiągnięcia ze otoczenia rzeczywistego. Mamy na stadionie szybkie WIFI, ale tuż przed meczem je wyłączamy. Trzymając telefon w ręku, nie możesz klaskać – mówi dyrektor marketingu Borussi Dortmund Carsten Cramer. Przy rozmowie z Business Insider Polska odsłania kulisy marketingowego sukcesu BVB.

- Jesteśmy autentyczni, nie udajemy kogoś innego, żeby odrzucić wyglądać jak clown – mówi w pierwszych wyrażeniach rozmowy Carsten Cramer. To jeden z ojców marketingowego sukcesu Borussi Dortmund. Nasi kibice pokochali ten klub ze względu na krajowe trio: Błaszczykowski-Lewandowski-Piszczek. Ale BVB to dziś globalna marka, w mediach społecznościowych śledzona codziennie przez ponad 20 milionów osób.

Mimo to, w specjalnej rozmowie dla Business Insider Polska, Cramer zapewnia, że świat wirtualny nigdy nie będzie w Dortmundzie ważniejszy, niż kwestie boiskowe. Dyrektor marketingu Borussii zdradza naszej firmie, dlaczego ośmiokrotni mistrzowie wielką wagę przykładają do obecności w Azji. Potrafi także zaszokować, twierdząc, że klub nie jest zobligowany do odwiedzenia osiągania sukcesów sportowych.

Kacper Merk: W 1 z wywiadów powiedział Mężczyzna: Borussia nie musi ścigać się z innymi klubami, jednak podążać własną drogą. Jaka jest więc droga ośmiokrotnego mistrza Niemiec?

Carsten Cramer, dyrektor marketingu i handlu Borussi Dortmund: Bycie naprawdę autentycznym, jak to tylko realne. Chcemy być sobą. Na pewno nie chcemy udawać kogoś innego, tylko na to, by zdobyć oryginalnych fanów. Od samego rana, gdy tylko otwieramy ślepia, zachowujemy się dokładnie tak samo. Jesteśmy pełni emocji i miłości do tegoż klubu, a to przekłada się na naszą wiarygodność.

Foto: materiały prasowe Carsten Cramer od 2010 roku jest dyrektorem reklamy i sprzedaży Borussi Dortmund. Doświadczenie managerskie zbierał m. in. w międzynarodowej agencji marketingu sportowego Sportfive. Był w niej... opiekunem BVB.

Nie jest tak, hdy każdego dnia ubieramy się w coś innego, cokolwiek niekoniecznie pasującego do naszego własnego charakteru. Bo w niektórych ubraniach moglibyśmy wyglądać jakim sposobem clown.

Kilka lat temu, już po wyjściu z kryzysu finansowego, podjęliśmy decyzję, by skupić się tylko i wyłącznie na sobie. To jest wizja Borussi Dortmund. Nie chcemy być odbiciem odmiennych zespołów w Niemczech bądź w Europie. Bo jeśli podejmujesz decyzję się na kopiowanie innych, dość szybko popełnisz niedobór.

Jak ważne będą w tej drodze triumfy sportowe?

Nie czujemy się zobligowani, by co roku zdobywać wszystkie trofea. Bez wątpienia jesteśmy ambitni i własnym celem jest mistrzostwo Niemiec, Puchar Niemiec czy triumfy w europejskich pucharach. Powinniśmy być konkurencyjni, Borussia Dortmund to przede wszystkim piłka nożna. A jeśli grasz po piłkę, logicznym jest, iż chcesz wygrywać. I my się po to nie uchylamy. Gdy w 2013 roku przegraliśmy finał Ligi Profesjonalistów na Wembley, byliśmy nadzwyczaj smutni.

Związane z