BMW X1 xDrive 25d a mianowicie testujemy małego SUV-a BMW z najmocniejszym dieslem pod maską

Dom - Motoryzacja - BMW X1 xDrive 25d a mianowicie testujemy małego SUV-a BMW z najmocniejszym dieslem pod maską

28.06.2019-790 widoki -Motoryzacja

BMW X1 xDrive 25d a mianowicie test SUV-a

Podniesione samochody SUV-y i crossovery już od wielu lat wypierają tradycyjne modele. Dzisiaj każda szanująca się firma ma w swojej palecie auta, o których wciąż niedawno nawet nie marzyliśmy. Ale przecież nikt nie zaakceptować produkowałby takich samochodów, o ile klienci nie chcieliby ich kupować.

Pierwsze BMW X1 zadebiutowało pod koniec 2009 roku. Pamiętam, iż kiedy na jazdach testowych wsiadłem dodatkowo samochodu na temat smutnych oczach, zaskoczyła mnie jakość we wnętrzu. Niby całość wyglądało jak w BMW, logiczne, przejrzyste i ergonomiczne, ale cały środek był też ciasny, a tworzywa były dalekie od premium. Co się zmieniło od czasu tego czasu?

Wnętrze

Przede mną stoi prawie czterech, 5-metrowe, lekko podniesione wóz w opcjonalnym, rzucającym się w oczy kolorze „niebieski Estoril” (3 043 PLN). Aktualna generacja (w fundamentalnej wersji z napędem na przód) wygląda dużo lepiej niż poprzednik. Zawadiacko przymrużone reflektory, opcjonalne 19-calowe koła i sporo mających dopisać charakteru przetłoczeń na karoserii. Jest większa z zewnątrz i bardziej obszerna przy środku. W testowanym egzemplarzu kierowca i pasażer potrafią zasiadać w arcywygodnych, sportowych fotelach, którym nie możemy zarzucić niczego, ponadto, iż są stosunkowo wąskie. Jeśli więc Twoje rozmiary są większe niż męskie 52 lub damskie 42 – to może Ci być w nich ciasno.

Foto: Łukasz Walkiewicz / Business Insider Polska

Tylna kanapa nie jest wzorem komfortowe warunki, ale bez problemu zmieści się na niej nawet dwójka dorosłych i nie zaakceptować powinni narzekać na brak miejsca na łokcie, nogi, czy stopy. Jeśli umiejscowisz tam dwa dziecięce foteliki, to zostanie jeszcze bardzo dużo przestrzeni. Przy konfigurowaniu auta możesz też zaakcentować opcję z uchwytem ISOFIX na fotelu pasażera.

W BMW X1 nie zaakceptować brakuje praktycznego podejścia. Tylną kanapę możemy podzielić w relacji 40/20/40, a bagażnik posiada regularny, pudełkowaty kształt i aż 505 litrów przepustowości. To sprawia, że ten samochód z powodzeniem może pełnić rolę pojazdu rodzinnego. Bez problemu mieści się w nim kilka walizek, złożony wózek dziecięcy albo nawet wyrośnięty dog niemiecki.

Bezpieczeństwo

X1 to bezpieczny samochód, ale za sporo elementów przyjdzie nam dopłacić. Sześć poduszek powietrznych wówczas standard. Również w podstawie otrzymamy dynamiczną kontrolę stabilności, system SOS, który odruchowo kontaktuje się ze służbami ratowniczymi w razie przypadku, czy układ kontroli przy zakrętach.

Foto: Łukasz Walkiewicz / Business Insider Polska

Opcjonalnie możemy mieć także system ostrzegania przed kolizją z funkcją hamowania jak i również asystenta jazdy w korku. BMW wychodzi z osadzenia, że takie podejście pozwala na dużą indywidualizację samochodu, ja zaś twierdzę, iż jest to najzwyczajniej w świecie właściwy sposób koncernu na zarobienie dodatkowych pieniędzy, ponieważ przy przypadku marek Premium zazwyczaj nikt nie wyjeżdża z salonu tzw. "golasem".

Silnik

Niestety żaden z napędów w BMW X1 nie istnieje więcej niż 4 cylindry, podstawowy model 18i posiada ich tylko 3, ale czy dla potencjalnego konsumenta ma to jakiekolwiek istota? Badania konsumenckie pokazały, hdy zdecydowana większość właścicieli krytycznej generacji BMW serii jednej nie wiedziała nawet bądź ich samochód jest napędzany na przód, czy na tył.

Foto: Łukasz Walkiewicz / Business Insider Polska

Najmocniejszy diesel w przedstawionym tutaj BMW X1 dzierży aż 231 KM, rozpędza się do 100 km/h w 6, 6 sekundy i może rozwinąć 235 km/h. To osiągi godne szybkiego, usportowionego kompaktu. Brzmienie? Nie ma co przesadzać, może odrzucić wywołuje dreszczy, ale odrzucić jest też nieprzyjemne.

Jazda

Podczas podróży po Naszym narodzie prowadziłem BMW X1 w prawie każdych warunkach, jakie napotkacie podczas codziennej eksploatacji: w ruchu miejskim, na autostradzie, po wszelkiej klasy lokalnych drogach i prócz asfaltem.

Foto: Łukasz Walkiewicz / Business Insider Polska

Automatyczna 8-biegowa, sportowa skrzynia sprawnie dobiera biegi jak i również jest bardzo przyjazna po użytkowaniu. Zawieszenie ze powodu na obniżenie o dziesięć mm względem seryjnego (pakiet M Sport), lepiej się czuje na dobrej właściwości nawierzchniach. Samochód pozostaje trwały nawet przy dużych prędkościach, nie jest zbyt wrażliwy na podmuchy wiatru, z największą przyjemnością skręca i nieźle odczuwa się na krętych szosach.

Foto: Business Insider Polska / Łukasz Walkiewicz

Pod tym względem to prawdziwe BMW. Nie pokładajcie aczkolwiek zbyt wielkiego zaufania przy napęd na 4 koła. Z dziennikarskiego obowiązku zjechałem z utwardzonej drogi w piasek i bardzo błyskawicznie utknąłem. Już myślałem, że nie obejdzie się bez kilkukilometrowej wyprawy po pomoc (a było to dosyć odległe miejsce bez konkretnego adresu i bez obszaru telefonii komórkowej), ale pomogło odkopanie samochodu własnymi dłońmi i szczęśliwie wróciłem do domu.

Koszty i ekonomia

BMW X1 xDrive 25d ze sportową automatyczną skrzynią biegów kosztuje wyjściowo 187 863 PLN, dodatkowe wyposażenie auta testowego to 76 258 ZŁ. To kwota, za jaką możemy kupić nieźle wyposażonego, popularnego miejskiego crossovera Renault Captur lub też właściwie wyposażoną Mazdę CX-3. Bak samochodu wystarczył na 800 kilometrów jazdy w niesłychanie różnych warunkach, jako iż nie starałem się zawsze jeździć o kropelce, to jest to świetny efekt.

Foto: Łukasz Walkiewicz / Business Insider Polska

BMW proponuje swoim klientom leasing Comfort Lease. Przy wpłacie 25% wartości pojazdu, 36 miesiącach okresu leasing jak i również deklarowanym przebiegu 20 000 km rocznie miesięczna rata zostanie wynosiła około 3 200 ZŁ brutto. Po tym okresie mamy zagwarantowaną wartość pojazdu na poziomie 44, 57%.

Jak sprawić, aby było taniej?

Konfigurując schemat, nie zaznaczaj dachu panoramicznego (5 514 PLN), który zmniejsza ilość miejsca nad głowami. Jeśli za kierownicą nie jeździ kilka ludzi, to możesz sobie podarować elektryczną regulację foteli przodowych z pamięcią (4 190 PLN), pakiet M (15 300 PLN) to dyskusyjna opcja – polepsza wygląd auta, lecz jednocześnie sprawia, że staje się mniej praktyczne (obniżone zawieszenie).

Foto: Business Insider Polska / Łukasz Walkiewicz

W dwóch słowach

Najmniejszy SUV BMW z 231-konnym dieslem to przyjemne, zadziwiająco rzeczowe i bardzo szybkie rodzinne auto. Niestety w przedstawianej wersji też bardzo drogie. Tym, którym podoba się ten model polecam benzynową wersję xDrive 20i, też całkowicie szybką, której cena spośród automatyczną skrzynią biegów staruje od 166 600 PLN. I nie zapomnijcie o naszym, że mimo napędu na 4 koła to nie jest samochód terenowy.

Kalkulator OC/AC – znajdź najkorzystniejsze oferty ubezpieczeń komunikacyjnych

Związane z