9 umiejętności, które warto wyeksponować w CV, by odróżnić się w rekrutacji

Dom - Rozwoj osobisty - 9 umiejętności, które warto wyeksponować w CV, by odróżnić się w rekrutacji

11.07.2019-441 widoki -Rozwoj osobisty

Co napisać w CV - przydatne kompetencje i umiejętności

Szukanie nowej pracy to zazwyczaj trudny i żmudny proces. Jednym z jego głównych punktów jest pisanie CV i listów motywacyjnych, które potem być ma możliwość zwrócą uwagę rekrutera wśród tysięcy innych aplikacji. Wydaje się być jednak kilka kompetencji, zwłaszcza gdy pracujesz przy kompie, których podkreślenie w życiorysie od razu zwróci atencję pracownika HR i da nam dodatkowe punkty po jego oczach.

Istnieje kilka zasad, które wspomogą wyróżnić swoje CV na tle innych, ale na koniec zawsze najważniejsze są 2 rzeczy: doświadczenie zawodowe i posiadane umiejętności. O ile jednak łatwo jest wypisać nasze najważniejsze doświadczenia, o tyle zawsze problemem jest: jakie kompetencje wpisać po CV? Poniżej pokazujemy, które umiejętności od razu zwrócą uwagę rekruterów - i cenione są w wielu różnych branżach oraz w rozmaitych stanowiskach.

1. Obsługa Photoshopa

Jeśli chcesz czynić karierę w zawodach kreatywnych - w branży fotografii, filmowej, projektowania, podstawowa komitywa Photoshopa jest wręcz niezbędna. Podstawy można opanować samemu, np. poprzez kursy sieciowe. Photoshop może przydać się także w szeroko pojętej branży reklamowej i marketingowej.

2. Znajomość Excela

Pracownicy w bankowości i pozostałych gałęziach finansów spędzają całe dnie na wprowadzaniu i analizowaniu danych w arkuszach Excela, więc dla wszelkiego analityka i managera to program obowiązkowy. Excel zdoła jednak ułatwić życie także w wielu innych zawodach i na pewno każdy manager zespołu, projektu, doceni umiejętność jego obsługi.

3. Inny język obcy (nie angielski)

Nauczenie się nowego angielskiego nie jest łatwe, bo zmusza cię do "przeprogramowania" nieco mózgu. Ale powinno się się go nauczyć, bo nie tylko polepsza wspomnienie i czyni wielozadaniowość więcej efektwną, ale też jest bardzo pożądany w praktycznie każdym biznesie. Komitywa konkretnych języków często być może zaważyć na decyzji na temat zatrudnieniu bądź nie.

4. Web development

Podstawowe zrozumienie web developmentu - to znaczy dosłownie "rozwijania sieci", natomiast dokładniej - stron internetowych, przydaje się w różnych współzawodnictwach. Każdy może poznać istoty HTMLa, CSS, JavaScipt i zasad rządzących budową stron internetowych - przyda się to nie tylko fachowym pracownikom, ale również marketingowcom czy pracownikom mediów.

5. Znajomość Wordpressa

Czy jesteś uznanym wydawcą przechodzącym wraz z druku do świata cyfrowego, czy przygotowujesz się do pierwszej pracy po studiach, każdy, kto pracuje obok stronach internetowych, powinien mieć pojęcie, jak działa zaplecze witryn. W poniższym tzw. systemy CMS (content management układ - system zarządzania treścią), które zawsze się od czasu siebie różnią, ale opanowanie Wordpressa pozwoli zrozumieć istoty ich działania.

6. Publiczne przemawianie

Nieważne, w jakiej branży pracujesz i jak robisz, jedno jest określone: będziesz kiedyś musiał wygłosić mowę przed większą grupą ludzi. Niektórzy mają naturalne talenty do przemawiania publicznego, inni w ogóle. Jeśli znajdujesz się w innej kategorii, skorzystaj z własnych porad, jak dobrze prezentować i mówić przed tłumem.

7. Wiedza o SEO

SEO, czyli optymalizacja strony www internetowej względem wyszukiwarek, to zestaw z jednej witryny pozwalający zwiększać zasięgi stronic, z drugiej - wymierzać to, co już nam się udało osiągnąć. Mając SEO wśród swoich kompetencji, nawet podstawy, w środowiskach pokażesz, że napiszesz właściwie zoptymalizowany artykuł, zaś przy marketingu czy PR a mianowicie że wiesz, jak konstruuje się zasięgi kampanii po sieci.

8. Komitywa Google Analytics

To głównie sprzęt do mierzenia ruchu w stronach internetowych. Szczególnie pomocne, jeśli wcześniej zainteresowaliśmy się SEO, ale niezbędne m. in. dla dziennikarzy sieciowych, wydawców, managerów projektów przy sieci, marketingowców, PR-owców. W zasadzie każdy, kto chce sprawdzić, jak szeroko dociera ze swoimi treściami w internecie - nieważne, czy to artykuł o polityce, czy publikacja naukowa a mianowicie może w dodatku użyć Analyticsa.

9. Zarządzanie produktem/projektem

Stworzenie pomysłu od początku przed grupką inwestorów może okazać się trudne, ale niezależnie, czy pracujesz po marketingu, prowadzisz startup czy przygotowujesz się do prezentacji przed inwestorem - nie pomiń zarządzania produktami. Z kolei zarządzanie projektami przyda się nie tylko na stanowiskach managerskich - przy ten sposób pokazujesz, hdy jesteś gotów wziąć na siebie bardziej odpowiedzialne zagadnienia oraz dostrzegać nieco większy obrazek, niż specjalista.

WARTO WIEDZIEĆ

Związane z