Temat: Motoryzacja

Dom - Z kraju - Temat: Motoryzacja

10.07.2019-624 widoki -Z kraju

Chińczycy wykluczeni z przetargu dzięki północną obwodnicę Krakowa

  • Duży ruch w autosalonach. Ów marki wybierano najczęściej
  • Zmiany w egzaminach na prawo jazdy. Jest propozycja ministerstwa
  • GDDKiA zrywa umowy z Włochami. Mieli budować fragmenty A1 i S3
  • Surowe sankcje za cofanie licznika. Prezydent podpisał ustawę
  • Z Trójmiasta do granicy z Czechami w pięć godzin. Wydaje się umowa na ostatni wydział A1

Krajowa Pokój Odwoławcza wykluczyła z przetargu na północną obwodnicę Krakowa konsorcjum z udziałem przedsiębiorstwa chińskiej Stecol, które wygrało to postępowanie. Minister infrastruktury zapowiedział, że będzie dążył do zwiększenia finansowania zlecenia, aby zostało ono przeprowadzone. Kilka dni temu, nie zważając na złożenia najkorzystniejszej cenowo ofert, odrzucona została oferta owego samego chińskiego przedsiębiorstwa odnosząca się do wybudowania odcinka zakopianki.

Jak poinformowała w piątek rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych jak i również Autostrad Iwona Mikrut, w przetargu na północną obwodnicę stolicy Małopolski dwa w pierwszej kolejności konsorcja odwołały się od wyników przetargu do KIO, wykazując, że jedna wraz z osób wskazanych w dokumentach przetargowych nie posiada uprawnień wymaganych w Specyfikacji Zasadniczych Warunków Zamówienia (SIWZ).

Odwołanie od wyników

Konsorcjum firm Stecol Corporation wraz z Chin i Polbud Pomorze zaproponowało najniższą cenę za zaprojektowanie i zbudowanie północnej obwodnicy Krakowa w przeciągu drogi ekspresowej S52, wynoszącą blisko 1, 290 mld zł. Tylko najtańsza propozycja znajduje się w kosztorysie inwestorskim, bowiem zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tego zadania blisko 1, 340 mld zł brutto.

Szybciej ze stolicy do odwiedzenia Lublina. Rusza budowa kluczowego przekroju

Kolejne pod względem ceny są oferty: konsorcjum Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut z Turcji, Mosty Łódź oraz Gulermak sp. z o. na temat. (1, 428 mld zł); konsorcjum Budimex oraz Strabag (1, 471 mld zł); konsorcjum Salini Impregilo wraz z Włoch i Salini Polska (1, 525 mld zł), firmy Toto z Włoch (1, 540 mld zł); firmy Astaldi z Włoch (1, 574 mld zł); Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor (1, 581 mld zł) oraz firmy PORR (1, 816 mld zł).

Według rzeczniczki GDDKiA, KIO przychyliło się do debaty odwołujących się i nakazało unieważnienie wyboru najkorzystniejszej oferty i ponowne zbadanie ofert z wykluczeniem konsorcjum z udziałem chińskiej firmy.

- Według tym orzeczeniem drugie pod względem ceny konsorcjum zostanie wezwane do przedstawienia w odpowiednim terminie papierów niezbędnych do wyboru propozycji. GDDKiA zwróci się również do Ministra Infrastruktury na temat zwiększenie kwoty niezbędnej do odwiedzenia realizacji tej inwestycji. O ile GDDKiA otrzyma taki aneks, to będzie mogła przystąpić do podpisania umowy a mianowicie wyjaśniła Mikrut.

Minister odpowiada

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk wyraził w piątek przekonanie, że decyzja przy tej sprawie będzie pozytywna.

- Nie myśli sobie, że powtarzamy aukcja, tym bardziej, iż rozumiemy, że dzisiaj ceny (…) są dużo wyższe niż te przed rokiem, względem czego nie należy się spodziewać, że powtórzony przetarg spowoduje, iż będą to oferty relatywnie niższe, niż te, które dzisiaj posiadamy obowiązek brać pod atencję - powiedział dziennikarzom Adamczyk.

Jak podkreślił, w celu tej pory zostało bardzo dużo zrobione w sytuacji północnej obwodnicy Krakowa, an inwestycja ta ma strategiczne znaczenie dla miasta i całego układu komunikacyjnego państwa. - Ta droga jest potrzebna i jesteśmy gra determinacji, żeby ją zrealizować - zapowiedział.

- Oczywiście jesteśmy w musu konsultować te decyzje z resortem finansów oraz rozwoju, ale mam nadzieję hdy, jak do tej pory, premier Mateusz Morawiecki, rząd i poszczególni ministrowie pozostaną przychylni dla tej lokaty, bo ona służy każdemu - dodał Adamczyk.

Szansy nie będzie

Chińczycy zbudują ważne odcinki szos. Minister: otrzymali szansę na poprawę wizerunku

Przypomnijmy, hdy w ostatnim czasie chińska firma Stecol wygrała aukcja na wybudowanie odcinka nowej, dwupasmowej drogi krajowej numer 47, czyli zakopianki, wraz z Rdzawki do Nowego Targu. Zaproponowała ona najniższą cenę wynoszącą 706 mln zł.

- Chińscy wykonawcy obecnie otrzymali szansę, aby zmieniać wizerunek tak mocno nadszarpnięty przez firmę Covec, która budowała przed 2012 rokiem autostradę A2 między Łodzią natomiast Warszawą - przypominał minister w Wolbromiu w woj. małopolskim.

Jak dodał, firma Stecol Corporation dysponuje "olbrzymi potencjał finansowy, gospodarczy, który pozwala mieć wiarę, że te inwestycje pozostaną zrealizowane w trakcie i adekwatnie z technologiami".

Obwodnica Krakowa

Budowa północnej obwodnicy Krakowa jest związana z realizacją rządowego Programu Konstrukcji Dróg Krajowych na lata 2014-2023, co zapewnia do niej finansowanie. Trasa ma być gotowa w 2022 r..

Północna Obwodnica Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52 będzie mieć niemal 15 km.

Inwestycja będzie realizowana w platformie "zaprojektuj i zbuduj". Zgodnie z harmonogramem, po podpisaniu dokumenty urzędowe z wykonawcą będzie pan miał około 1, 5 roku na wykonanie planu i uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Prace budowlane powinny się rozpocząć w 2019 roku kalendarzowego i zakończyć w 2022 roku.

Obecnie obwodnica otacza Kraków z kilku stron: zachodniej (droga krajowa numer 94 i autostrada A4), południowej (autostrada A4) oraz wschodniej (droga ekspresowa S7). Budowa północnej części pozwoli domknąć te drogi krajowej, dzięki czemu stolica Małopolski będzie posiadać pełną obwodnicę, tzw. ring.

Związane z