Kurczaczki, pizza, kawa. Sieć restauracji otworzy więcej lokali

Dom - Z kraju - Kurczaczki, pizza, kawa. Sieć restauracji otworzy więcej lokali

19.06.2019-262 widoki -Z kraju

AmRest chce przyspieszyć tempo otwarć w 2017 r.

AmRest może o wiele przyspieszyć tempo otwarć przy 2017 roku - podała spółka. W tym roku kalendarzowego planuje otworzyć około dwie stówy restauracji. Notowana na warszawskiej giełdzie grupa prowadzi jednostki w Europie Środkowo-Wschodniej, polepsza również działalność w Europie Zachodniej, Rosji oraz Chinach.

O planach rozwoju poinformował podczas piątkowej telekonferencji Mark Chandler, członek zarządu AmRestu ds. finansowych.

-  Planujemy otworzyć w tym roku więcej niż 200 restauracji. Prawie połówka umów na ten dwanaście miesięcy jest podpisana, część jest już podpisana na 2018 rok - powiedział Chandler podczas telekonferencji.

Inwestycje w gastronomii

AmRest podał, że strategia grupy, ukierunkowana na rozwój sprawdzonych jak i również dojrzałych marek portfela, po praktyce przekłada się dzięki rozwijanie przede wszystkim sieci KFC oraz Starbucks na starym kontynencie, a także dalszy wzrost skali sieci La Tagliatella w Hiszpanii.

Merkantylny gigant zamknie nawet kilka dużych sklepów

"Utrzymujące się korzystne uwarunkowania makroekonomiczne na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej i Hiszpanii, wzrost cyfry odwiedzin restauracji Grupy AmRest oraz rosnący udział kosztów na konsumpcję poza domem sprzyjają rosnącym trendom w branży gastronomicznej. Czynniki ów zachęcają do zwiększenia aktywności inwestycyjnej w obrębie wymienionych marek" - napisano w sprawozdaniu zarządu za 2016 r.

W 2016 roku Grupa AmRest otworzyła 146 nowych restauracji.

Wybór lokalizacji

W ocenie zarządu na obecnych rynkach funkcjonowania istnieje duży potencjał do odwiedzenia wzrostu obecnych już tu marek. Zarząd podkreśla ulepszenie wyboru lokalizacji, niższe koszta nowych otwarć oraz poprawiające się wyniki operacyjne przy poszczególnych markach, co umożliwia osiągać coraz wyższe nogi zwrotu z zainwestowanego środków.

Z kolei rozwój "lżejszych" typów lokali, jak KFC Kiosk, Pizza Hut Express oraz Pizza Hut Delivery zwiększył dostępność lokali i przez to możliwość widocznego przyspieszenia tempa otwarć.

Jak podano, AmRest monitoruje rynek fuzji i przejęć pod kątem potencjalnych przejęć. W obszarze zainteresowań "znajdują się przede wszystkim podmioty prowadzące restauracje w rejonie marek obecnych w kieszeni AmRest oraz nowe koncepty działające na obecnych rynkach działalności grupy".

Na koniec 2016 roku obwód restauracji AmRestu liczyła 1181 lokali, z czego 1048 własnych. 146 lokali zostało otwartych, 13 zamkniętych, a 144 lokale dołączyły do odwiedzenia sieci w wyniku przejęć.

W tym r. 15 marca spółka podała, że podpisała porozumienie z KFC France SAS w sprawie przecięcia 42 barów KFC we Francji.

Związane z